Gekås, stall och en ledig onsdag

Ledig onsdag och dagen bara flyger iväg. Varför är det alltid så när man är ledig? Nåväl. Jag och Svea unnade oss lite slöhäng i soffan ett par timmar då vi vaknade vid sju men inte förrän vid halv nio kände vi för att vakna till liv. 
 
Efter lite frukost så styrde vi kosan till stallet, där hämtade vi in fröken, borstade och sen red jag ett pass barbacka på banan. Nu har vi ju typ bara skrittat i en vecka så det var dags för att komma igång med lite mer krävande saker igen. Det blev lite grundarbete, mycket övergångar och fokus på att ej fuska i småsakerna som att gå ut i hörn och ta hjälperna när jag bad om det och inte tre sekunder senare. 
 
 
Det blev 40 minuter och sen var både hon och jag nöjd. Den som var minst nöjd var Svea som fick sitta i sin bur och titta på oss, säkert jättetråkigt, men what to do, går ej att göra på något annat sätt när jag ska rida på banan. 
Medan jag borstade, käkade Svea på ett litet ben
och Métisse somnade 😂
 
Väl hemma tog vi lite lunch och sedan var vi ute i det gråmulna vädret. Jag rensade lite i gästhuset och Svippan grejade på på gräsmattan. Hittade fyndpåsen från Gekås så spelade faktiskt in en liten film med alla fynd som jag kanske får upp på nätet inom kort. 
 
Thats my wednesday. Måste åka och handla med, men har ingen som helst lust, tar kanske det imorgon innan jag åker på jobb. Den som lever får se. 
| |
Upp