Hösten knackar på..

och i allt vemod över vad som komma skall (typ lera, regn och snålblåst ) kan jag inte låta bli att tycka att det är liite småmysigt med det gråa regnovädret som är ute nu. I nån måtta vill jag tillägga. Det allra mysigaste är ju som det var i förmiddags, sol och lite kyligt i luften. 
 
Passade på att vara i stallet då. Métisse verkar ha acklimatiserat sig bra, inte för jag trodde nått annat, hon är ju gammal i gamet och har ju aldrig varit komplicerad. Jag tog premiärturen på damen idag, ville att hon skulle få skritta av sig lite stelhet efter helgen som varit och tyckte faktiskt att hon kändes ritkgit bra. 
 
Vi fick lite ridsällskap och en lätt guidning av ridvägarna som finns i området, väldigt uppskattat. Väl hemma igen fick hon sin häxblandning av allt möjligt och i sista sekund valde jag att lägga på henne ett regntäcke innan hon fick gå ut och jag tror faktiskt att hon uppskattar det med tanke på skyfallen som har kommit efter det. Kallt regn och blåst är ju inte kul. 
 
Imorgon blir det nog en promenad med både prinsessan och lillsvippan. Idag fick hon vara hemma för att inte bli trampad på. 
 
| |
Upp